Toimitusehdot

Koolmat verkkokaupan toimitusehdot

Verkkokaupasta vastaa Koolmat Oy (Y-tunnus: 2234955-3). Näitä toimitusehtoja sovelletaan 18.8.2021 jälkeen tehtyihin tilauksiin. Tekemällä tilauksen sitoudut noudattamaan näitä ehtoja.

Voimme muuttaa ehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkokaupassamme. Tutustu ennen tilausta kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin.

  1. Verkkokaupasta tilaaminen
    1. Voit tehdä tilauksen verkkokaupasta lisäämällä tuotteet ostoskoriin ja maksamalla tilauksen kassalla. Kassalla sinua pyydetään kirjautumaan sisään asiakastilillesi. Mikäli sinulla ei ole asiakastiliä, voit rekisteröityä ostotapahtuman yhteydessä.
    2. Tilauksia verkkokaupassa voi tehdä ympäri vuorokauden. Käsittelemme tehdyt tilaukset päivittäin ja lähetämme tuotteet mahdollisimman pian sen jälkeen, kun tuotteet ovat valmiita. Voit tehdä muutoksia tilaukseen ennen tilauksen käsittelyä. 
    3. Saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi, kun olemme vahvistaneet tilauksen. Onnistuneen maksun jälkeen saat maksuvahvistuksen sähköpostiisi.
    4. Voimme lähettää sinulle tilaukseesi liittyvää suoramarkkinointia. Voit koska tahansa kieltää suoramarkkinoinnin. Sähköpostilistaltamme pääsee pois sähköpostin lopussa olevan linkin kautta.
    5. Myymme tuotteita verkkokaupassa kuluttaja- ja yritysasiakkaille. Tehdäksesi tilauksen Koolmat-verkkokaupasta sinun on oltava vähintään 18-vuotias. 
    6. Tilauksen yhteydessä sinun on annettava täydelliset yhteystietosi, jotka sisältävät nimen, osoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Mikäli annetut yhteystiedot ovat virheellisiä, Koolmat Oy pidättää oikeuden tilauksen peruuttamiseen.
    7. Tuotekuvat saattavat poiketa värien tai muiden ominaisuuksien osalta toimitettavista tuotteista.
  2. Maksaminen
    1. Verkkokaupassa ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron. Arvonlisäveron erottelu näkyy ostoskorissa. Jos hinnassa on selvä hintavirhe, tuotetta ei myydä virheelliseen hintaan.
    2. Tuotteen omistus- ja hallintaoikeus siirtyy sinulle vasta, kun kauppahinta on maksettu kokonaisuudessaan.
    3. Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:
  • Verkkopankkimaksu (OP, Nordea, S-Pankki, Danske Bank, Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, OmaSP ja Ålandsbanken.)
  • Korttimaksu (Visa, Visa Electron, Mastercard ja American Express.)
  • Lasku ja osamaksu

Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.

Käyttämällä Klarna -palvelua hyväksyt Klarna Bank AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. 

    1. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu
    2. Maksutavat
      1. Maksa heti.
        Osta mitä rakastat ja nauti. Kortti ja verkkopankkimaksut ilmestyvät muiden maksutapojen tavoin Klarna-sovellukseen, jolloin pysyt aina kärryillä kuluistasi.
        Ei enää luottokortin etsimistä laukunpohjalta tai pitkien salasanojen muistamista. Ei enää epäröintiä verkkokaupan luotettavuudesta. Klarna täyttää tiedot puolestasi ja toimii takuuna verkkokaupan luotettavuudesta. Maksusi prosessoidaan heti ja saat sen näkyviin Klarna-sovellukseen.

Jos maksun prosessoiminen epäonnistuu, yritämme uudelleen. Jos ostos ei vieläkään mene läpi, saat 14-päivän kuluttoman laskun, jonka voit maksaa myöhemmin helposti sähköpostistasi tai Klarna-sovelluksessa.

      1. Maksa myöhemmin.
        Tee tilaus tänään ja maksa tuote vasta, kun olet vastaanottanut sen ja tehnyt lopullisen ostopäätöksen.
        Klarnalla saat 14 päivää kulutonta maksuaikaa. Maksuaika alkaa tilauksen lähettämisestä. Tämä tarkoittaa, että vastaanotat aina tuotteen, ennen kuin sinun tarvitsee maksaa sitä. Voit myös kaikessa rauhassa kokeilla tuotetta ennen ostopäätöksen tekoa. Mikäli jostain syystä haluat palauttaa tuotteen sinun ei tarvitse odotella rahojen palautumista tilillesi.

Lasku lähetetään tilauksesi mukana. Se ilmestyy myös Klarna-sovellukseen, jossa saat muistutuksia eräpäivästä ja maksat laskusi helposti. Mikäli haluat, voit myös torkuttaa maksusi, eli siirtää laskusi eräpäivää. Tästä palvelusta perimme pienen maksun.

      1. Pilko maksu eriin.
        Joskus isompia ostoksia tehdessä on hyvä pystyä jakamaan kulut ei kuukausille. Klarnalla voit tehdä tilauksen nyt ja pilkkoa maksut jopa 36 kuukauden ajalle. Klarnan sovelluksessa hallitset maksujasi ja eräpäiviäsi.

Klarnan erämaksu ei vaadi monimutkaista rekisteröintiä tai erillistä luottohakemusta. Teemme luottopäätöksen heti kassalla syöttämiesi tietojen perusteella. Mikäli sinulle myönnetään mahdollisuus erämaksuun voit valita sinulle sopivimman erämaksusuunnitelman, jonka ehdot ja kulut esitetään sinulle heti kassalla. Klarna-sovelluksessa näet aina seuraavan eräpäiväsi ja saat muistutuksia näistä.

Pyrimme tarjoamaan sinulle aina sen maksuvaihtoehdon, joka sopii parhaiten elämäntilanteeseesi. Voit valita maksaa laskun vähimmäissumman tai minkä tahansa summan, joka ylittää vähimmäissumman. Haluatko maksaa enemmän tai kaiken kerralla? Onnistuu! Voit maksaa jäljellä olevan summan pois milloin tahansa.

  1. Toimitus
    1. Toimitamme tilauksia vain Manner-Suomeen. Tilauksia ei toimiteta Ahvenanmaalle tai saaristoon. 
    2. Ilmoitetut toimitusajat ovat arvioita. 
    3. Tarjoamme maksuttoman toimituksen edullisimmalla toimitustavalla tehtyihin tilauksiin. Lisämaksullisten toimitustapojen hinnat lasketaan kassalla.
    4. Lähetämme tilaukset Postnordin kautta. Tilaukset voi noutaa Postnordin toimipisteistä.
  2. Palautuskäytäntö
    1. Koolmat tarjoaa asiakkaan yksilöllisten toiveiden mukaisesti räätälöityjä mattoja. Yksilöllisesti valmistettujen tuotteiden osalta sinulla ei ole kuluttajansuojalain mukaista peruuttamisoikeutta. 
    2. Muiden kuin yksilöllisesti valmistettujen tai muunneltujen tuotteiden osalta kuluttaja-asiakkailla on lakisääteinen oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 vuorokauden kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta.
    3. Peruuttamisilmoituksen tekeminen
      1. Ole aina yhteydessä asiakaspalveluumme, jos haluat peruuttaa tilauksen peruuttamisoikeuden nojalla. Peruutuksesta on ilmoitettava meille yksiselitteisellä tavalla (esim. sähköpostilla). Peruuttamisilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella, mutta sen käyttö ei ole pakollista. 
      2. Tilauksen noutamatta jättämistä ei katsota asianmukaiseksi peruuttamiseksi. Kun tilaus jää noutamatta, sopimusvelvoitteet raukeavat ja suoritukset palautetaan. Vastaat noutamatta jättämiesi lähetysten aiheuttamista todellisista kustannuksista, jotka sisältävät todelliset lähetys- ja palautuskulut. Noutamattomat lähetykset palautuvat automaattisesti noutoajan päätyttyä verkkokaupalle. Sinun on noudettava tilaukset 7 vuorokauden sisällä niiden saapumisesta noutopisteelle.
    4. Vastuu tuotteista
      1. Jos tuotteella on lakisääteinen peruuttamisoikeus, voit tutustua tuotteiseen vastaavalla tavalla kuin liikkeessä ennen ostopäätöksen tekemistä. Pakkaus on avattava varovasti, jotta tuote säilyy myyntikuntoisena. Säilytä alkuperäinen pakkaus ja koko pakkauksen sisältö, kunnes olet tehnyt ostopäätöksen. Palautusoikeutta ei voi hyödyntää sen jälkeen, kun tuote on otettu käyttöön.
      2. Olet vastuussa sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Mikäli tuotetta ei palauteta täysin myyntikuntoisena, vähennämme palautettavasta summasta arvioidun arvonalennuksen määrän. Myyntikelvottomien tuotteiden osalta vähennys vastaa tuotteesta maksettua hintaa. Yksilöllisten toiveiden mukaisesti räätälöityjä tuotteita ei voi palauttaa.
      3. Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus välittömästi tilauksen kuljetuksesta vastanneelle yhtiölle.
    5. Palauttaminen
      1. Noudata palautusohjeita tarkasti palauttaessasi tuotteita. Palauta tuote asiakaspalautuksena. Pyydä palautuksesta kuitti ja säilytä se.
      2. Pakkaa tuote huolellisesti. Suosittelemme pakkaamaan tuotteen alkuperäisiä pakkausmateriaaleja käyttäen. Poita alkuperäisestä pakkauksesta lähetystarra. Sinulla on aikaa palauttaa tuote 14 vuorokautta peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetät tavarat takaisin ennen 14 vuorokauden määräajan päättymistä. Palautusosoite on Helsingin KTK Oy / Koolmat Oy Kivikonlaita 33, 00940, Helsinki.
      3. Emme lunasta postiennakolla tai vastaavalla tavalla tehtyjä palautuksia. 
      4. Olet vastuussa tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista. Kaikki tilaukset eivät välttämättä ole kokonsa puolesta palautettavissa tavanomaisesti postitse. Suurten lähetysten palautuskustannukset voivat olla arviolta 200 euroa.
    6. Rahojen palautus
      1. Palautamme maksamasi suorituksen oletusarvoisesti täysimääräisenä samaa maksutapaa käyttäen, millä olet maksanut tilauksen. Palautettava summa sisältää mahdolliset palautettavaan tuotteeseen liittyvät toimituskulut lukuun ottamatta lisäkustannuksia siitä, että olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan. 
      2. Rahat palautetaan viivytyksettä 14 vuorokauden sisällä peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Rahojen palautusta voidaan kuitenkin lykätä siihen saakka, kunnes lähetys on palautunut meille takaisin. 
      3. Mikäli palautus katoaa kuljetuksessa, sinun on osoitettava kuitilla tehneesi palautuksen oikein. Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olet osoittanut lähettäneesi tavaran takaisin. Rahojen palautuksesta ei aiheudu sinulle kustannuksia.
  3. Virhetilanteet
    1. Takuu

Tuotteilla on valmistajan myöntämä takuu. Tutustu tilauksen mukana toimitettuihin tai valmistajan sivulta löytyviin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Tuotekohtaiset takuutiedot ilmoitetaan tuotesivulla. Takuun osalta on olennaista, että tuotteen mukana tulevaa hoito-ohjetta on noudatettu.

    1. Virhevastuu
      1. Vastaamme tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tuotteen takuu on päättynyt tai takuuta ei ole myönnetty. Et ole vastuussa virheen korjauksen aiheuttamista kuluista. Mikäli korjauksesta aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, pidätämme oikeuden palauttaa maksettu kauppahinta. 
      2. Virhevastuu koskee tuotteessa myyntihetkellä olleita virheitä. Vastuu ei kata tavanomaista kulumista tai vahingoittumisesta johtuvaa rikkoutumista. Virheestä on ilmoitettava kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta. 
      3. Kuluttajat voivat tehdä virheilmoituksen kahden kuukauden sisällä virheen havaitsemisesta. Suosittelemme tekemään virheilmoituksen kuitenkin mahdollisimman pian asian käsittelyn helpottamiseksi.
    2. Ylivoimainen este

Koolmat Oy ei vastaa ylivoimaisesta esteestä aiheutuneesta vahingosta. Ylivoimaisena esteenä pidetään yrityksemme vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevaa ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta. Ilmoitamme ylivoimaisesta esteestä viipymättä, mikäli kohtaamme sellaisen.

    1. Vastuuvapaus

Mikäli pakottavasta lainsäädännöstä ei muuta johdu, Koolmat Oy ei ole vastuussa mahdollisista epäsuorista tai välillisistä vahingoista. 

  1. Riidanratkaisu
    1. Mahdolliset erimielisyydet ratkaistaan Suomen lain mukaan. Noudatamme voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä.
    2. Ole yhteydessä tilaukseen liittyvissä ongelmissa asiakaspalveluumme. Pyrimme löytämään ratkaisun kaikkiin ongelmatilanteisiin. Mikäli havaitset virheen tilauksessa, ilmoitathan virheestä meille mahdollisimman pian.
    3. Mikäli et ole tyytyväinen ehdottamaamme ratkaisuun, voit kääntyä maksuttoman kuluttajaneuvonnan puoleen. Löydät kuluttajaneuvonnan yhteystiedot verkkosivulta www.kuluttajaneuvonta.fi.
    4. Kuluttajana voit saattaa kaikki näitä toimitusehtoja koskevat erimielisyydet maksuttomaan kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) käsittelyyn. Käsittely ei edellytä asiamiehen käyttöä, joten asiamiehen käyttämisestä aiheutuvia kuluja ei korvata.
    5. Sinulla on mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (ODR-foorumi). ODR-foorumi voi olla hyödyllinen, jos asut jossain toisessa EU-maassa kuin Suomessa.
    6. Löydät riidanratkaisufoorumin osoitteesta https://ec.europa.eu/odr. Voit käyttää seuraavaa sähköpostiosoitettamme foorumissa: 
    7. Sinulla on kuluttajana oikeus saattaa asia kotipaikkasi käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Voit saattaa asian myös yrityksemme kotipaikan käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Jollei sinulla ole asuinpaikkaa Suomessa, asia käsitellään yrityksemme kotipaikan käräjäoikeudessa.
    8. Yritysasiakkaiden osalta riidat ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa, jos riitaa ei saada ratkaistuksi neuvottelemalla.

7. Yhteystiedot

Koolmat Oy 

Perämiehenkatu 12 E 118

00150 Helsinki

Puhelinnumero: 

+ 358 10 6665 170

Sähköpostiosoite: